Sidor

lördag 17 augusti 2013

Nytt liv?

Evigheter sen sist, jag vet! Stora omställningar tog nog mer på mina krafter än jag trott. Men såhär på sensommaren, när man börjar ana att hösten är på gång, då brukar pyssellusten vakna för mig. Även nu känner jag suget komma. Och så är det ju hög tid att börja tänka på julklappar, för oss som vill göra dom själv. ;-) Att nya Pandurokatalogen kommit gör ju inte saken värre...
Jag gör ett försök att sparka liv i den här gamla bloggen också, när lusten äntligen har anlänt.

På tal om jul så kan jag ju börja med att visa upp ett litet (8x11 cm) julkort, som gjordes för länge sen. Då när jag började med veckoutmaningarna med julkort.


Det är så enkelt det kan bli, men det är i alla fall något som jag pysslat!
Om jag inte minns fel så var utmaningen monokromatiskt. Jag började lite på det och sen fastnade jag. Kortet blev liggande ett bra tag och tillslut tjoffade jag helt enkelt bara dit den där ugglan och snöflingan, för att bli av med det. Utan större tanke på utmaningen längre...

3 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Ska bli roligt att se vad du åstadkommer.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Åh vilken söt jul-uggla...unikt o kul-igt kort. Härligt att se din blogg rulla igen. Är nyfiken på vad du ska pyssla ihop för julklappar i år...hoppasdu visa lite så jag kan få lite tips o ideer
    Kraaam C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se om det kan bli något jag kan visa upp ;-)

      Radera