Sidor

tisdag 16 december 2014

Liten bärhjälp

Minns ni den virkade korgen jag gjorde i somras? När jag köpte Zpagettigarnet till den såg jag ett ensamt garnnystan av samma sort som jag blev så förtjust i. Men ett nystan skulle ju inte räcka långt till den korgen jag hade i tanken då, så jag köpte det inte. Sen tvingade jag in Frun på Panduro på väg hem från jobbet, för att köpa det i alla fall åt mig. (Och ni som känner henne vet ju hur obekväm hon måste ha känt sig i en sådan affär ;-)


Det blev i alla fall att använda garnet till en minivariant av korgen, som sen våra vänner fick med lite gottigheter i när vi hälsade på dom en vecka i deras hus i Spanien i somras.

Förutom att den här korgen är mindre så gjorde jag handtagen annorlunda. Jag virkade runt om hela raden med luftmaskor, som var första varvet på handtaget, istället för att virka i varje maska. På det sättet blev handtaget lite stadigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar