Sidor

söndag 10 juni 2012

Ibland blir det inte riktigt som det var tänkt...

...men bra ändå!
 Det är de båda julkorten nedan exempel på.


Ett julkort i veckan är utmaningen just nu att göra ett julkort inspirerat av svenska flaggan. Först ville jag använda färgerna blått och gult, men hittade inga bra papper eller andra saker i mina gömmor. Så jag ändrade mig till att använda flaggans form, med 4 fält. Jag tänkte då att det skulle vara mellanrum mellan fälten så det blev som flaggans kors, men det "försvann" i ihop-klistrandet. Jaja, jag körde på ändå!
Efter stämpelmotivet (som är från Panduro) och dymotexten så kunde jag inte komma på vad jag skulle göra mer på kortet. Tillslut gav jag upp och tänkte att svenska flaggan är ju väldigt enkel i sin design, så det passar väl bra om mitt kort också är det :-D Stoppade i alla fall in en liten tomteflicka inuti kortet också, så det hände något mer...
 

Men som ni ser så var det mer som inte riktigt blev som planerat. Jag hade ju satt alltihop på fel håll! Jaja, vem säger att man måste läsa även julkorten från vänster till höger?
Jag får skylla på att min hjärna nog inte var riktigt med när jag satt uppe mitt i natten och pysslade... Borde kanske gått och lagt mig istället... 


Det andra julkortet som inte blev som det skulle påbörjades för ett par veckor sen när utmaningen var att lifta ett kort. Distressat pappren, stansat kanten och stämplat textstämpeln var så långt jag kom på det.
Här, under nattpysslandet, tänkte jag göra klart det kortet men fortsatte på en annan bana. Jag insåg att det ju faktiskt skulle kunna funka på förra veckans utmaning, som jag heller inte hunnit med. Det skulle vara på temat musik och stämpeln är ju texten till "En sockerbagare". Så det var väl bara att köra på med en notremsa för att förstärka musiktemat och bakande pepparkakor för att matcha texten!

Alla stämplarna på det här kortet kommer från en sats jag fick med tidningen Simply Homemade, i julas. Självklart färglagda med mina promarkers ;-) Notremsan är en av frugans slaktade notböcker och dom söta pepparkaksformerna köpte jag på Scrapmässan i Göteborg i höstas. Äntligen blev dom använda!

Som sagt: saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan bli rätt så bra ändå!

3 kommentarer:

  1. Jättefina julkort! Och vad gör det om det är felvänt :-) fint ändå!
    Så du somnade inte i soffan igår kväll!

    Kram
    mamsen

    SvaraRadera
  2. Vet inte om du får trettioelva kommentarer från mig nu, det blidde nåt fel så jag fick skriva om :D Men iallafall...
    Korten blev ju toppenbra, hur söta som helst bägge två. Gillar flaggtänket på första och pepparkaksformarna på det andra är ju helt underbara! Och varför vara traditionell och läsa från rätt håll? Onödigt ;D Kram!

    SvaraRadera
  3. Tur är väl det att saker sällan blir som man tänkt sig...då hade man inte lärt sig något nytt (ler) Diggar dina julkort <3
    Din blogg fungerar inte i min blogglista såå jag ser inte när du uppdaterar men nuu hade du visst fått dig ett ryck igen (ler)...häärligt och se vad du hittar på. Lillans kort blev ju suuperfint!
    Ha det gött! Kraaam C

    SvaraRadera