Sidor

onsdag 20 juni 2012

Kökspyssel


Nu har vi bott i lägenheten i nästan 5 månader, men delar av den ser fortfarande väldigt nyinflyttad ut. Men nu hade turen kommit till köket i alla fall, att få det att bli lite hemtrevligare. Lite nytt fixarsug fick jag av att jag kom med i en Facebookgrupp som heter "Färgglada hem och pyssel". Efter att ha sett en massa bilder på deras härligt färgsprakande hem så tog jag tag i saken. Inte fullt lika mycket färgexplosion här hos mig, men i alla fall lite grann. 

Jag hade sen tidigare köpt gardintyget, men det var först när den ömma modern kom på besök som det tillslut blev ett par gardiner också. Jag KAN sy gardiner själv också, men jag kommer liksom aldrig dit på min prioriteringslista...
Fina tyckte jag i alla fall att dom blev, även om det var ett påsktyg.
 

I FB-gruppen såg jag någon som hade klätt om sin fönsterbräda och den idén snodde jag. Jag har använt vanligt presentpapper, tejpat fast på undersidan och piffat till det hela med en remsa washi-tejp. (Att tejpen fick komma dit för att det syntes allt för tydligt hur snett pappret satt behöver vi ju inte prata så högt om...)

Gick även lös med washi-tejpen på en blomkruka som sen fick agera redskapsburk!
Senare har även ett ljusfat och en vitlökskupa fått sig en remsa av tejpen och jag funderar mest på vad jag mer kan tejpa. Jag har blivit förälskad i washi-tejp! Undrar om man skulle pimpa bokhyllan lite?

1 kommentar:

  1. Superdupersnyggt!! Och vad fiffigt med fönsterbrädan, den ska jag klura på. Washitejp är ju underbart kul, och nu fick jag ju en massa fler ideér att tejpa på =)

    SvaraRadera