Sidor

måndag 12 september 2011

Tillbaka från semestern...

Har haft en skön helg i lägenheten, heeelt själv. Inga ungar att städa upp efter, eller att gå upp med på morgnarna. Men det hindrade ju inte att jag vaknade minst en gång i timmen från halv 6-tiden, för det är ju då jag är van vid att vakna.
Fullt så mycket pysslat som jag hade tänkt mig, blev det faktiskt inte. Det är ju faktiskt i första hand en shoppinglägenhet, även om frugan tror att det är en övernattningslägenhet åt henne ;-) Och eftersom den är nyinförskaffad så var det ju lite inredningsfixande att stå i. Skönt att göra sånt utan ungar i vägen. Men lite kan man ju faktiskt kombinera dessa två saker: inredning och pyssel. Bl a så satt det en mystisk vajer i taket ovanför sovrumsfönstret. Den måste man ju hitta på någonting med. Plockade fram ett gäng papper och saxen och så blev det nån sorts förenklad vimpel-girlang av det hela.


Jag köpte ett par kuddar till soffan, som visserligen passade till soffan men kändes himla tråkiga när dom väl kom dit. Så då plockade jag fram lite textilfärg, schabloner och klichéer och vips! så hade jag ett par himla fina kuddar i stället. Tyvärr glömde jag ta kort på dom, så jag får väl visa dom en annan gång istället.

En doppresent blev fixad, det var ju huvudprojektet för helgen. Men jag kan ju inte gärna avslöja i förväg vad det är. Den får jag också visa sen... Men samtidigt så började jag på en "bonustavla", som inte är på långa vägar klar. (För jag har inte en aning vad det ska bli av den...) Men så här ser den ut så här långt:


Funderar på om det ska bli nån sorts födelsetavla med alla uppgifterna om längd, vikt o tid och sånt. Liiiite mer dekorationer av något slag behövs ju också förstås. Penseln är en billig engångspensel som jag grundade tavlan med. Inte värd att göra rent, men det är ju synd att slänga den ;-) Fortsättning följer...

Efter vimplarna blev det ju lite spillpapper, och det måste man ju göra något av. Det bidde ett par kort. Ett till dopbarnet, och som ni vet, bild sen. Ett till kort blev det. Inte nåt av dom bästa jag gjort precis, men så här ser det ut i alla fall:


Och så satt jag en kväll och funderade på att testa Quick knit. Av någon konstig anledning dras jag nämligen till garner... (Undrar om jag har blivit påverkad av min stick- och virktokiga mor? ;-) ) Men sticka vanligt är liksom inte riktigt min grej, det blir så skevt och vint och jag blir bara irriterad på att jag inte kan och har inte tillräckligt tålamod för att lära mig ordentligt. Dagen efter kikade jag in på Panduro och då råkade dom ha rea på just en Quick knit och garner som passar till det. Valde att se det som ett tecken! Så nu har jag påbörjat en röd tubhalsduk som ska få värma mig i vinter. Som om jag inte har tillräckligt med projekt ändå... :-/

1 kommentar:

  1. Ja gumman, du har förmodligen blivit miljöskadad ;-)

    Kram mamsen

    SvaraRadera