Sidor

onsdag 14 november 2012

Tredje gången nästan gillt!


Mitt tredje försök till en mössa, den här gången stickade jag den på Quick knit med ett garn jag faktiskt hittat på Lidl av alla ställen. Och jag tycker resultatet blev riktigt bra den här gången, med ett undantag: den var för liten för mig.
Framförallt berodde det nog på att vändningen när jag gjorde mudden (vecket där mudd och mössa möts) blev för stram. Men den blev även för kort för att jag skulle få ordentligt stuk på den.
Men som tur är har grannen en 10-årig dotter, så numera bor mössan en trappa upp!

3 kommentarer:

  1. Den blev jättefin! Jag har fortfarande inte testat min Quick knit-ring. Tycker det verkar alldeles för komplicerat ;-D

    SvaraRadera
  2. Hejsan. Håller också på med Quick knit. Gjort mössor och ska göra tubhalsduk sen. Kan du berätta hur du gör med mudd till mössan? Maila gärna till mig om du har lust; djurnord@live.se /Med vänlig hälsning Pernlla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det här var jättelänge sen och jag har inte testat igen efter detta heller. Men ungefär så här:

      Sticka dubbelt så långt som du vill att mudden ska vara, lyft upp första varvets maskor på pinnarna innifrån ringen. Lyft över de undre öglorna på pinnarna, precis som när du stickar och fortsätt sen sticka som vanligt.

      Hoppas du förstår hur jag menar. :-)

      Radera