Sidor

söndag 30 december 2012

Blommande jul


I mitten av december var vi på 60-års-kalas hos Frugans moster. Passade då på att pyssla ihop en liten julblomma både till henne och till mig själv. Det blev ett par "man tager vad man haver"-projekt.


Mostern är av typen som gillar mycket vitt i sin inredning. Så då fick det bli en vit hyacint i en cementkruka som jag själv fått något mini-arrangemang i någon gång. Runt krukan sitter washi-tejp och ett band från scrapgömmorna och pärldekorationen är kvar sen jag gjorde ett gäng sådana till adventsljusstaken vi hade för ett par år sedan.


Jag själv är ju lite mer färgglad, speciellt i köket där min blomma var tänkt att stå. Naturligtvis blev det en rosa hyacint. Till kruka använde jag min vanliga mortel, klädd med aluminiumfolie på insidan. Ingen större risk att jag skulle behöva den innan hyacinten blommat ut, eftersom senast jag använde morteln var för två år sedan då jag också hade en hyacint i den...
Dekorationerna blev enkla med ett rosa, prickigt band och vanliga ljusstakesvampar som fanns i jullådan.

1 kommentar: