Sidor

lördag 7 juli 2012

Virkskola






Jag har varit sugen länge, men nu har jag äntligen tagit tag i saken och håller på att lära mig virka! Jag började med en liten skev och gles flugsvamp. Sen fick jag för mig att jag för en gångs skull ska göra det ordentligt. Jag virkade en provlapp! Precis som man ska göra. För att träna in fasta maskor ordentligt och lära mig hur man vänder när man virkar fram och tillbaka. För när man virkar amigurumis så virkar man ju bara runt, runt och håller jag bara på med det så kommer jag ju inte kunna virka något som inte är runt.

Gjorde provlappen i lagom storlek ifall man skulle få för sig att göra flera och göra något av. Vem vet...
Förhoppningsvis kan jag inom en inte alltför avlägsen framtid visa upp något som faktiskt liknar något också. För kul är det!

Och vem vet, så småningom kanske jag vågar mig på något annat än luftmaskor och fasta maskor...

1 kommentar:

  1. Välkommen till virkträsket ;-)
    men visst är det kul!

    Kram
    mamsen

    SvaraRadera