Sidor

måndag 21 januari 2013

Busiga bollar till dopbarnet


Vi var ju på dop för ett litet tag sen, och naturligtvis tvingar jag på ungen ett par hempysslade presenter. Halsband och sparbössor fick hon antagligen nog av ändå.
Den ena presenten blev en liten påse med virkade bollar i olika färger.


Bollarna ska ju förvaras i något också. Så jag sydde en liten påse av Lilla T's gamla gardin, som ändå inte passar till fönstret i hennes nuvarande rum. Som vanligt var jag ute i sista minuten och hade inte tid att ta reda på hur man egentligen gör när man syr en tygpåse. Så jag hittade på lite på vägen och får jag säga det själv så tycker jag den blev klart godkänd för att vara första försöket, även om jag inser att det inte är riktigt så här man gör för att få den snygg på riktigt...
 

 

4 kommentarer:

  1. Hur härliga som helst! Kram Ulrika ( förresten tycker jag tygpåsen såg väldigt proffsig ut)

    SvaraRadera
  2. Det ser väl inte ut att vara nåt fel på den påsen. Du kan du! Fina bollar också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, tur att proffset inte får tillfälle att studera den allt för ingående ;-)

      Radera
  3. Vilken gullig idé! Jag hade blivit superglad för en sådan present till mina barn, bra jobbat, sy är inte det lättaste :)

    SvaraRadera