Sidor

torsdag 10 januari 2013

Vecka 2: granar


Veckans utmaning i Julkortsgruppen på Facebook, var granar.


Jag hade en liten gran liggande, som jag gjorde på en Make & Take på Scrapmässan i Göteborg för ett par år sen. Äntligen fick jag användning för den! Jag tyckte att 3D-effekten av granen räckte och höll resten av kortet enkelt. En del av ett gammalt julpapper från Panduro, tillskuret i lagom storlek och en ritad "söm" runt om.


För att kompensera enkelheten i kortet fick jag väl se till att fortsätta på temat även på övriga sidor. Inuti blev det en ruta från samma papper att skriva hälsningen på. Även här med en söm på.


På baksidan, ett litet landskap, en spillbit från ett papper i samma serie. Sömmen igen, och min handgjort-stämpel på det.


4 kommentarer:

  1. Vad fint! En sån gran gjorde jag också. Men var är den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den fick jag! Så i ärlighetens namn skulle det kunna vara du som har gjort just den här... hehe...

      Radera
  2. En inspirerande blogg! Jag letar idér då mina verkar ha torkat ut. Älskar att pyssla, med det mesta :)

    Önskar en trevlig lördag,
    Susanne

    http://www.trullerutta.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas du kom på något att pyssla med... :-)

      Radera