Sidor

tisdag 1 januari 2013

Gott nytt 2013

 Gott Nytt År!
Hoppas gårdagskvällen blev som ni önskade och att ni får ett härligt, pyssligt 2013!



För er som undrade vad jag höll på med i sneek peek-inlägget så har ni resultatet här. En liten maskot! Den turkos-rosa blev en testfigur, som sen Lilla T fick. Sen gjorde jag maskotarna nedan till mina brorsbarn i adventspresent när vi var och hälsade på innan jul.


Båda brorsbarnen idrottar och jag försökte göra maskotarna i deras lags färger. Storasyster håller på med friidrott och är med i Maik (Mölndals AIK). Dom har blå byxor och röd tröja som tävlingsdress, med lite vitt i. Det svarta bandet på magen kom sig av att Maiks märke har svart text ganska framträdande rakt över och då är nederdelen blå med vita ränder och överdelen är röd med vit text i.

Lillebror spelar fotboll i Lindome GIF, även kallade Zebrorna om jag inte minns fel. Dom har vita strumpor, svarta shorts och svart-vit randiga tröjor. Av "virktekniska" skäl fick ränderna bli på tvären istället för på längden som de egentligen ska vara. 
Det går säkert att virka ränder på längden också, men så avancerad har jag inte blivit i mitt virkande ännu.

1 kommentar:

  1. Men gud så söta! Skulle jag aldrig lyckas med. Min skulle nog bli blåvit hihi =)

    SvaraRadera