Sidor

onsdag 2 januari 2013

Presentkort till svärmor


En av julens få hemlagade julklappar blev till lite i panik två dagar innan julafton. Jag hade egentligen tänkt ge svärmor ett par virkade torgvantar, eftersom hon brukar stå på marknader och sälja hemgjord enbärsdricka. Trots att jag ändrade lite i "receptet" så insåg jag när första vanten nästan var klar, att dom kommer bli alldeles för små för svärmor. Så det blev till att kvickt komma på något annat att ge henne. 
Nu är svärmor långt ifrån den enklaste att komma på presenter till, men hon gillar ju att spela bingo! Julklappen fick bli en tur och retur-biljett till bingohallen i Hagfors, dit hon åker ibland med sin syster.


Jag färgade in en stor Manila-tag med Distresser i färgerna Antique linen, Vintage photo och lite Walnut stain som jag chalkade kanterna med. Maskade och stämplade med "storstäder" och två stämplar från "Vintage biljetter", alla från Panduro. Jag stämplade med Walnut stain och fyllde i ordet TICKET med Glossy accent.
 

På andra sidan skrev jag texten med min Dymo, satte lite washitejp längst ner och gjorde en ficka för biljettpengen av en bit mönsterpapper. Eiffeltornet och cirklarna runt fick också lite Glossy Accent på sig.
 

Av samma papper som biljettfickan skar jag till och vek ihop ett enkelt kuvert/ficka att stoppa tagen i. Dekorerade med en ytterligare en bit mönsterpapper, lite självhäftande spets, en stämplad biljett, några rosor, en halvpärla och ett spänne jag hittade på loppis bland sybehören och fick 5 stycken i olika färger för 3 kronor.

2 kommentarer:

  1. Men så snyggt! Och vilken fiffig idé =)

    SvaraRadera
  2. Men såå fint! Bra idé med presentkort också. Kram

    SvaraRadera