Sidor

måndag 10 oktober 2011

Julkortstillverkningen är i gång!

Cyllan har på Familjeliv en scraptråd som jag hänger lite i. Nu har hon startat en rullande julkortsutmaning. Först ut var Cyllan själv med den här skissen och kraven att det skulle vara minst en stjärna och minst en stämpel på kortet.

Och så här blev resultatet för min del:

På första kortet körde jag hårt på stjärnkravet! Stämplade stjärnor på själva kortet, stjärnor på pappret och en stjärnbild längst fram. Stämpelkravet blev ju även uppfyllt med den lilla pojken i snöväder.

Kort nummer 2 blev i helt annan stil, men följer skissen. Här har jag istället ett minimum av båda kraven. Stämpel och stjärna i ett och bara en gång.

Det blev ett bonuskort också. Det följer inte skissen helt, det saknas ett papper eller så. Så det kvalade ju inte in till utmaningen, men min julkortshög blev ju genast lite större.

Känner mig nöjd med alla tre faktiskt, och det är kul att julkortstillverkningen är igång. Då börjar julen... Och jag älskar julen! Eller i alla fall allt innan julen..Med pyssel och fixande.

Hur går det nu att kommentera? Min kära moder säger att det för henne inte funkar i Explorer, men i andra webläsare. Kan det stämma för er andra med?

2 kommentarer:

  1. Snygga kort - alla 3
    Ditt extra kort bidde ju såå läckert men det blååa och silverdetaljerna

    Kraam C

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Och NU kunde du kommentera iaf =)

    SvaraRadera